نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

حمله موشکی ناوهای روسیه به اتاق عملیات تروریستها در حلب

  • حمله موشکی ناوهای روسیه به اتاق عملیات تروریستها در حلب

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، یک منبع میدانی در استان حلب سوریه اعلام کرد که روسیه اخیرا با شلیک سه موشک کالیبر از کشتی های جنگی خود اتاق عملیات تروریست ها در غرب حلب را هدف قرار داده است.

    این منبع تصریح کرد که ۳۰ افسر ترکیه ای، آمریکایی، عربستانی، قطری، انگلیسی و موساد اسرائیل در این اتاق عملیات حضور داشته و عملیات تروریستی در حلب و ادلب را مدیریت می کردند.



:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

خانمی که قدرت رانندگی‌اش را به رخ آقایان کشید+تصاویر

  • خانمی که قدرت رانندگی‌اش را به رخ آقایان کشید+تصاویر

    اگر فکر می‌کنید خانم‌ها رانندگان بدی هستند، این گزارش را بخوانید.

    به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه به روز نیوز، تصاویر زیر مربوط به لحظه‌ای است که یک مرد در یکی از خیابان‌های نیزلند تلاش می‌کرد که ماشین خود را پارک کند اما هنگام دنده عقب گرفتن مشکل داشت.

    بعد از تلاش‌های زیادی که این راننده انجام داد و در آخر هم نتوانست ماشین را پارک کند، خانمی که در کنار راننده نشسته بود، از ماشین پیاده شد و آن را فقط با یک بار جابجا کردن برای مرد پارک کرد.

    گفتنی است،این تصاویر در یکی از خیابان‌های کویینزتون، جزیره‌ای در جنوب نیوزلند گرفته شده‌اند.

    به روز نیوز



:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

مصدومیت 67 عراقی با گاز کلر در بعقوبه

  • مصدومیت 67 عراقی با گاز کلر در بعقوبه

    به روز نیوز :

    شورای استان دیالی اعلام کرد که بر اثر نشت گاز کلر از ایستگاه آب در شمال شهر بعقوبه عراق ۶۹ شهروند دچار حالت خفگی شدند.

    به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از شبکه السومریه نجاه الطائی رییس کمیته محیط زیست این شورا با اعلام این خبر افزود: بر اثر نشت گاز کلر از ایستگاه آب در منطقه جبینات واقع در ۶ کیلومتری شمال بعقوبه ۶۷ شهروند مصدوم و دچار حالت خفگی شدند.
    الطائی افزود: ۴۰ نفر از افراد مصدوم پس از درمان از بیمارستان مرخص شدند.
    وی تاکید کرد: در این حادثه هیچکس فوت نکرده است.
    رییس کمیته محیط زیست شورای استان دیالی، شایعه مسموم شدن مردم بعقوبه ناشی از آب شرب را تکذیب کرد و از مردم خواست تا تحت تاثیر چنین شایعاتی قرار نگیرند.

    الطائی دیروز (دوشنبه) از مصدوم شدن بیش از ۴۰ نفر بر اثر نشت گاز کلر در یکی از بزرگ ترین ایستگاه های آب بعقوبه خبر داده بود.
    حیدر المکدمی مدیر بیمارستان بعقوبه در گفت وگو با سومریه نیوز تاکید کرد: تمامی افراد مصدوم ناشی از نشست گاز کلر در بیمارستان پذیرش شده اند.

    ۲۰۹ ـ ۲۱۱



:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

ماموریت‌های بی حد و مرز و کارانه‌های یک خط در میان/ اورژانس، رسیدگی اورژانسی می‌طلبد

  • ماموریت‌های بی حد و مرز و کارانه‌های یک خط در میان/ اورژانس، رسیدگی اورژانسی می‌طلبد
    5177879_411.jpg

    یکی از مهم‌ترین معضلات اورژانس کشور، کمبود نیروی انسانی و بی‌توجهی به حقوق پرسنل است که شاید سازمانی شدن، مرهمی بر دردهای این ارگان باشد.

    به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاید برای شما هم اتفاق افتاده که در مواقع بحرانی با تلفن اورژانس تماس گرفته‌اید و پرسنل به راحتی بالای سر بیمار حاضر نشده‌اند. این تاخیر در حضور خواست پرسنل نیست بلکه کمبود نیروی انسانی موجب شده تا وضعیت اورژانس، اورژانسی‌تر شود.

    محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به کمبود شدید نیرو در اورژانس کشور، بیان کرد: در حال حاضر حدود 8 هزار کمبود نیرو داریم که قرار است تا پایان سال چهار هزار نیرو به این بخش تزریق شود.

    البته همین کمبود نیرو، پرسنل را هم به دردسر انداخته است تا جایی که به گفته قادری‌فر رییس هیئت مدیره انجمن فوریت های پزشکی، نیروها در کلان شهرها با حداقل پایگاه ها و آمبولانس ها بار سنگینی را تحمل می کنند. همین فشار موجب استهلاک، فرسودگی زودرس و بروز بیماریی هایی از جمله قلبی و عروقی پرسنل می شود.

    از طرفی استاندارد انجام ماموریت های اورژانس، سه تا چهار ماموریت در روز است اما باز هم کمبود نیروی انسانی تکنسین برخی پایگاه ها را به انجام 20 تا 25 ماموریت وادار کرده است.

    امین صابری نیا رییس سابق اورژانس کشوردر توضیح یکی از مشکلات پرسنل یعنی ندادن مرخصی حتی تا چهار ماه، عنوان کرد: ندادن مرخصی به پرسنل اورژانس به دلیل کمبود نیرو است چراکه مرخصی یک نیروی اورژانسی برابر با تعطیلی پایگاه اورژانس و حذف ۱۴ ماموریت در روز است.

    وی در توضیح بیشتر درباره عدم ارائه مرخصی به پرسنل اورژانس بیان کرد: ما در طول این مدت بارها درباره کمبود نیروی اورژانس صحبت کردیم و به قول معروف دیگر خواجه حافظ شیرازی هم از این معضل باخبر شده است ولی متاسفانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور آنطور که باید و شاید به دغدغه کمبود نیروی انسانی در اورژانس نپرداخته ، البته دیگر حوزه‌های وزارت بهداشت نیز دچار کمبود نیروی انسانی است ولی به دلیل تعریف و شرایط ویژه اورژانس باید تدابیر خاص و فوری برای کمبود نیرو در اورژانس لحاظ شود وگرنه مردم به شدت متضرر می‌شوند.

    به نظر می رسد چاره رفع کمبود نیرو، استخدام باشد اما سوال اینجاست که آیا وزارت بهداشت می تواند پاسخگوی نیاز مالی این میزان جذب باشد یا خیر؟ شواهد نشان می دهد برخی دانشگاه های علوم پزشکی 9 ماه تا یکسال کارانه پرسنل را پرداخت نکرده اند.

    پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور علت این تاخیر در پرداخت ها را، بدهی بیمه ها به وزارت بهداشت خواند و گفت: من صد درصد با سازمانی شدن اورژانس کشور موافق هستم چراکه از این طریق حقوق پرسنل حفظ می شود و اورژانس می تواند مستقل عمل کند.

    حسن نوری رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی در خصوص سازمانی شدن اورژانس پیش‌بیمارستانی گفت: موضوع سازمان شدن اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی بیش از یک دهه است که توسط همکاران اورژانس پیگیری می‌شود.

    وی افزود: خوشبختانه دولت در لایحه‌ای بحث سازمان شدن اورژانس پیش بیمارستانی را مطرح کرده و در هیئت وزیران تائید شده است. در حال حاضر این لایحه در انتظار تصویب لایحه در مجلس هستیم.

    نوری در ادامه گفت: فوریت‌های پزشکی یک موضوع صد درصد عملیاتی است و چابکی خاصی را می‌طلبد که با ساختار کنونی اورژانس امکان پذیر نیست بنابراین یک بستر عمودی غیر پیچیده می‌تواند سرعت عمل اورژانس پیش‌بیمارستانی را بالا ببرد.

    به گفته رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی سازمان شدن اورژانس موجب یکپارچه‌سازی اقدامات اورژانسی می‌شود و انتظار داریم که هموطنان با مراجعه به هر بخش اورژانسی در هر نقطه از کشور یک سازمان با یک استاندارد را شاهد باشند که این امر در قالب یک ساختار سازمانی محقق می‌شود.

    حال و روز این روزهای اورژانس کشور، نیاز به پیگیری های اورژانسی دارد چرا که کمبود نیروی انسانی تنها یکی از مشکلات این بخش بوده و امید است با یک تصمیم عاقلانه، تمام معضلات این ارگان برطرف شود.

    گزارش از یاسمن قاسمی

    انتهای پیام/

    لینک مطلب



:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

  • [unable to retrieve full-text content]


:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

از تصادف خودرو با علمک گاز تا نجات سرنشینان اتوبوس در آب های خلیج فارس



:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

چند وقت پیش یه باربيکيو دست دوم خریدم که اتفاقا از یکی از آشناهامون هم خریدم که کلی تعریف کرد که این باربيکيو سالم و سلامته و هیچ مشکلی نداره منم گفتم دیگه مشکلی نیست و ازش خریدم گفتم هم قیمتش مناسبه و هم اینکه دارم از آشنا میخرم خلاصه سرتون رو درد نیارم باربيکيو رو خریدم و فقط دو ماه ازش استفاده کردم که سوخت از طرفی هم طرف آشنا بود و نمیتونستم بهش بگم باربيکيویی که بهم فروختی خراب بوده و سوخته واسه همین باربيکيو رو از نظر من نباید دست دوم خرید چون هم گارانتی نداره هم به نظر من اصلا کلا چیزایی که برقی هست رو نباید دست دوم خرید البته نه اینکه بگم طرف فروشنده به من اینو مشکل دار فروخته واسه اون دارم میگمااا ولی خب بلاخره هیچکس از عمر این وسایل خبر نداره پس اگر یه باربيکيو نو بخریم خیلی بهتر از دست دوم هست شما میتونید برای خرید باربيکيو با گارانتی اصلی و شرکتی در برند های مختلف از سایت ساختمون دات کام http://www.sakhtemoon.com/list/barbecue/ استفاده کنید.



:: برچسب‌ها: سعی کنید هیچوقت باربيکيو دست دوم نخرید ,
:: بازدید از این مطلب : 416
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  تولید کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره در میان کشورهای آسیایی تنها در ژاپن صورت می گیرد و کیتی که با خون افراد بومی منطقه ای تولید شده باشد و وارداتی نباشد تا کنون در هیچ یک از کشورهای منطقه ساخته نشده است.

از این رو محققان موفق به تولید کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره شدند. این کیت قبلا به شکل غیر مستمر از آلمان و سوئیس وارد ایران می شد و پس از تحریم ورود آن قطع شد.

تولید این محصول در فازهای یک ساله و ۵ ساله قابل افزایش است و در حال حاضر قادر به تولید  ماهانه ۱۶۰ کیت و تا پایان سال بیش از ۱۰۰۰ است. از آنجایی که این کیت برای خانمهای باردار و نوزداشان بسیار حیاتی است و اولویت استفاده از این کیت تشخیصی در موارد بارداری است، برای کل جمعیت یادشده ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ کیت در ماه مورد نیاز است.

برای بانوان باردار باید در اولین ویزیت بین ۱۲ تا ۲۴ هفتگی چه برای گروه خونی مثبت چه منفی از این تست استفاده شود. اگر استفاده از این تست توسط معاونت بهداشت و خانواده وزارت بهداشت برای کلیه بارداری ها ضروری شود، ما آمادگی تولید کیت های مورد نیاز را داریم که از نمونه وارداتی بسیار به صرفه تر است.

عملکرد این تست ها به این صورت است که حساسیت سیستم ایمنی بیماران با سابقه تزریق خون و بارداری و یا بیماران سرطانی و سی کل را شناسایی می کند تا به موقع از درمان مورد نیاز خود بهره مند شوند.

در دسترس بودن محصول ایرانی در شرایطی که به دلیل تاریخ انقضای کوتاه این محصول که ظرف ۲۸ روز بدون استفاده می شود و شرایط حمل و نقل، نگهداری، ترخیص و طول کشیدن فرایند حمل و نقل تا ترخیص، بهره برداری از محصول خارجی را بسیار سخت می کند، مزیت دیگر استفاده از محصول تولید وطن است.



:: برچسب‌ها: کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره تولید شد ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

ارجحیت با شیر مادر است!

اگر یادتان باشد در گذشته در پایان دوران بارداری تا پایان زمان شیردهی رژیم غذایی معطری برای مادر در نظر گرفته میشد و او را از سیر و پیاز منع میکردند. تمام این ها به این دلیل بود که شیر مادر شیرین شود تا کودک رغبت به خوردن آن داشته باشد، ولی امروزه از لحاظ مزه شیر خشک کمی خوشمزه‌تر و شیرین‌تر از شیر مادر است، به همین دلیل است که نوزادان شیر خشک را به شیر مادر ترجیح می‌دهند. اما هنوز ارجحیت با شیر مادر است و مادر باید بعد از شیر خود به کودکش شیر خشک دهد.

می‌توانم علاوه بر شیر خودم، شیر خشک هم به بچه بدهم؟

این سوال شاید سوال خیلی از خانم‌هایی باشد که برای بار اول بچه‌دار می‌شوند و در این میان خانواده و اطرافیان هم کم نمی‌گذارند و تا می‌توانند از فواید شیر مادر برای‌شان می‌گویند. اما واقعا می‌توان همراه با شیر مادر به نوزاد شیر خشک هم داد؟ برای همین ما به گفتگو با متخصص کودکان و نوزادان و فوق تخصص گوارش و کبد پرداختیم، و درباره‌ این موضوع از او پرسیدیم.

دکتر فرزانه معتمد،‌درباره‌ی شیر خشک دادن به نوزادان و کودکان می‌گوید: در حالت عادی در 6 ماه اول ارجحیت با شیر مادر است، اما اگر مادر احساس کند وزن‌گیری فرزندش خوب نیست و یا اگر پزشک مشاهده کند که وزن نوزاد در توزین ماهیانه نرمال نیست، مادر می‌تواند به فرزندش شیر خشک هم بدهد. اگر شیر مادر کافی نباشد مادر می‌تواند با قاشق به بچه‌اش شیر خشک بدهد.

گاهی هم وسواس زیاد مادران بر تغذیه‌ی فرزند‌شان باعث می‌شود تصور کنند او خوب شیر نمی‌خورد و وزن‌گیری خوبی ندارد، در حالی که طبق وزن‌گیری ماهیانه و نظر پزشک وزن‌گیری کودک ایده‌آل است.

دکتر معتمد با بیان این که مادران نباید با سرشیشه به کودک شیر بدهند می‌گوید: مادران قبل از دادن شیر خشک به کودک باید شیر خود را به او بدهند سپس اگر متوجه شدند شیر‌شان برای بچه کافی نیست می‌توانند با قاشق به او شیر خشک بدهند. استفاده از سرشیشه هم برای شیر دادن به بچه توصیه نمی‌شود، چون معمولا منافذ سرشیشه‌ها خیلی باز است و شیر راحت‌تر به دهان بچه سرازیر می‌شود. بنابر‌این شیر خوردن را برای بچه راحت می‌کند در صورتی که او نباید به شیر خشک عادت کند.

نوزادان به دلیل راحت‌طلبی و جریان خوب شیر از نوک سرشیشه،‌ آن را زود قبول می‌کنند چون آنها برای شیر خوردن از سینه‌ی مادر‌شان باید انرژی بیشتری مصرف کنند. ضمن اینکه این جریان مکش قوی کودک است که باعث می‌شود در سینه‌های مادر شیر تولید شود.

این متخصص کودکان و نوزادان با اشاره به تأثیر مکش کودکان در شیر خوردن،‌می‌گوید:ترجیح ما بر این است که شیر خشک به کودک داده نشود اما اگر وزن کودک طبیعی نباشد و یا پزشک تشخیص دهد که مادر شیر کافی برای نوزاد ندارد،‌ مادر می‌تواند از شیر خشک برای بچه استفاده کند. همچنین بهترین مشوق برای تولید شیر مادر، همین عمل مکیدن نوزاد است. بسیاری از مادران از شیردوش برای دوشیدن شیر استفاده می‌کنند، اما متأسفانه شیر این مادران چند ماه بعد خشک می‌شود چون تحریکات لازم را برای تولید شیر ندارد.

حتی دوقلو‌ها و چندقلو‌ها هم می‌توانند از شیر مادر تغذیه کنند چون معمولا این نوزادان وزن زیادی ندارند، اما به همان اندازه شیر مادر زیاد می‌شود. این بچه‌ها حتی همزمان هم می‌توانند از شیر مادر تغذیه کنند. برای اینکه مادران خیالشان از بابت شیر خوردن هر دو بچه راحت شود می‌توانند ابتدا به قل قوی‌تر اجازه دهند تا کمی شیر بخورد سپس با سینه‌ی دیگر به قل ضعیف‌تر شیر بدهند. چون همین که یکی از سینه‌ها شیر تولید کند، آن دیگری هم پر از شیر می‌شود.

زمان مکش فعال کودک و شیر خوردن 10 الی 15 دقیقه است و بعد از این مدت معمولا شیر سینه تمام می‌شود. به همین دلیل دکتر معتمد می‌گوید: برای حل این مشکل مادران می توانند به مقدار 30 CC شیر خشک با قاشق به کودک بدهند. البته همیشه گریه‌های کودک دلیل گرسنه بودن او نیست.

همچنین مادران باید این نکته را بدانند که حتما بعد از دادن شیر خود به بچه، به او شیر خشک بدهند. چون شیر مادر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن کودک می‌شود، پروتئین‌های موجود در آن برای کودک قابل هضم است،‌ قند و نمک کمتری دارد و باعث تنظیم املاح و آب بدن او می‌شود. اما از لحاظ مزه شیر خشک کمی خوشمزه‌تر و شیرین‌تر از شیر مادر است به همین دلیل است که بسیاری از نوزادان شیر خشک را به شیر مادر ترجیح می‌دهند.

دکتر معتمد با بیان این که گاهی اوقات سیر نشدن نوزاد به دلیل فیزیک نامناسب مادر و یا کافی نبودن شیر او است،‌می‌گوید:بیماری‌های مختلف، شیمی‌درمانی، بارداری مجدد و عدم ارتباط عمیق مادر با فرزندش روی شیر خوردن نوزاد تأثیر می‌گذارد. همچنین دارو‌های مختلفی که مادر مصرف می‌کند،‌ بیماری‌های عفونی تب‌دار، ‌انواع سرطان‌ها، استرس و بیماری‌هایی که مادر را ضعیف می‌کنند می‌توانند بر مزه‌ی شیر مادر تأثیر بگذارند.

گاهی شیر نخوردن بچه‌ها می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌باشد. بر همین اساس دکتر معتمد توضیح می‌دهد:بیماری‌های مغزی و قلبی،‌ریفلاکس معده به مری،‌شکاف کام، کیپ بودن بینی و عدم هماهنگی عضلات حلق و حنجره بعضی از بیماری‌هایی هستند که بر شیر خوردن بچه تأثیر می‌گذارند. برای این‌که مادران بتوانند به نوزادشان خوب شیر بدهند و از پس کار‌های او بربیایند، اطرافیان و مخصوصا همسران‌شان باید از آنها حمایت کنند و تا مدتی بعضی از وظایف را بر عهده بگیرند و از لحاظ روحی از آنها حمایت کنند.



:: برچسب‌ها: ارجحیت با شیر مادر است ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

موارد تاثیرگذار بر زیبایی

 

برای اینکه چهره ای زیباتر داشته باشید بهتر است در پوشش و نظافت خود دقت بیشتری داشته باشید دندان های زرد،کفش های کثیف ،لباس چروکیده و نامناسب ،ناخن های چرک آلود و نامرتب ،بوی دهان و بوی عرق از لباس همه بر زیبایی شما تاثیر خواهند گذاشت .در رفع آن ها بکوشید تا زیبایی خود را چندبرابر کنید.

همه ما به دنبال زیبایی هستیم و مقالاتی که راه کارهای زیباتر شدن را بررسی می کند و رمز و راز جوانی را بازگو می کند، را می خوانیم، اما چه چیزهایی ما را زشت می کند؟

زیبا

جوانی را در نظر بگیرید که روی ظاهر خود بسیار حساس است و یک ملاقات کاری و یا احساسی دارد، او تمام چیزهایی که می داند برای زیباتر شدن و خوش تیپ تر شدنش لازم است را رعایت می کند، اما احساس می کند یک چیزهایی کم است و همه چیز سر جایش نیست.
در اینجا به شما چیزهایی را نشان می دهیم که شما را از سکه می اندازد، پیرتر نشانتان می دهد و اصطلاحا شما را زشت می کند.
دندان هایی زرد و کثیف

خانومی بود در نهایت ثروت، اما همیشه مشخص بود که ناهار چه خورده است! می دانید از کجا؟ از باقی مانده ی غذا روی دندان هایش! حتما بعد از غذا و قبل از خروج از خانه و رسیدن به قرار ملاقاتتان، از نخ دندان استفاده کنید و مسواک بزنید.
لازم به یادآوری نیست که استفاده از سیگار دندان هایتان را زرد می کند؟ اگر می خواهید دندان هایتان سفید و زیبا و درخشان باشد، سیگار را کنار بگذارید و هر شش ماه یکبار به دندان پزشک مراجعه کنید.
بوی بد
خیلی ها عادت دارند که هر شنبه تمام لباس هایشان را عوض می کنند، اما در شاید پوشیدن یک لباس آنهم در یک هفته خیلی درست نباشد، حداکثر سه روز برای کثیف و آلوده شدن لباس آنهم در آب و هوای بد شهر ما کافی است

لباس هایتان را چند وقت یکبار می شویید؟ لباس های زیرتان را چند وقت یکبار عوض می کنید؟ آیا با لباس بیرونتان در آشپزخانه کار می کنید؟ مسواک می زنید تا دهانتان بوی بدی ندهد؟ قبل از قرار ملاقاتتان پیاز، سبزی خوردن و سیر ترشی می خورید؟
همیشه به یاد داشته باشید، بوی بد عاملی است که اطرافیان را از شما دور و دورتر می کند. لباس هایتان را زود به زود بشویید و از مایع نرم و خوشبو کننده در ماشین لباسشویی استفاده کنید.
خیلی ها عادت دارند که هر شنبه تمام لباس هایشان را عوض می کنند، اما در شاید پوشیدن یک لباس آنهم در یک هفته خیلی درست نباشد، حداکثر سه روز برای کثیف و آلوده شدن لباس آنهم در آب و هوای بد شهر ما کافی است.
لباس زیر را هر روز و یا یک روز در میان باید عوض کرد، و توجه کنید که با لباسی که قرار است در قرار ملاقاتتان می پوشید حتی برای آب خوردن هم وارد آشپزخانه نشوید!
ناخن

هیچ تصویری زشت تر از ناخن های بلند در یک مرد و ناخن های نا مرتب در یک بانو نیست. به خصوص این که زیر آنهم سیاه و چرک باشد.
اصلاح صورت

آمارها نشان می دهد آقایانی که صورت خود را دیر به دیر اصلاح و مرتب می کنند، جذابیت کمتر و بانوانی با موی صورت، دافعه ای دو چندان دارند! اصلاح و مرتب کردن صورت، تنها نشانه ی نظم و توجه به ظاهر در شماست.
کفش کثیف

چه از کفش های چرمی استفاده کنید، چه کفش پیاده روی و راحتی، نظافت کفش ارتباط مستقیم با شخصیت شما دارد.  انسان های با شخصیت هیچگاه اجازه نمی دهند آلودگی و خاک بر روی کفش شان بنشیند، چه برسد به این که چرک مرده هم شود!
ایراد در لباس

خودتان را برسی کنید، آیا کمربندتان پوست پوست شده است؟ آیا زیر بغل پیراهنتان پاره شده است؟ آیا کنار شلوارتان درز کش شده است؟ آیا پایین چادرتان خاکی است و نخ کش شده است؟ اگر ایرادی در لباستان هست با این جمله که “ای بابا چه کسی می بیند؟!” سرسری از ان عبور نکنید، شاید همه نبینند اما آن کسی که باید ببیند، می بیند و در ثانی چه کسی از خودتان با شخصیت تر برای دیدن ایرادی در لباستان وجود دارد؟ پس به خودتان احترام بگذارید و با لباسی که ایراد دارد در انظار ظاهر نشوید.



:: برچسب‌ها: موارد تاثیرگذار بر زیبایی ,
:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

علت ایجاد و تشدید تیک عصبی چیست؟

آدم هایی که تیک عصبی دارند همه جا هستند، اصلا شاید خودمان هم تیک عصبی داشته باشیم ولی مشخص نباشد. به نظر شما چه عاملی باعث تشدید و بروز تیک عصبی میشود؟ علت اصلی تیک در رشد مغزی نهفته است و در افرادی که والدین سختگیری دارند، بیشتر دیده می‌شود. مسخره کردن تیک افراد باعث تشدید این موضوع می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور مفصل به موضوع انواع و تشدید تیک عصبی بپردازیم.

تیک عصبی

تیک‌ نوعی عادت عصبی است که به صورت:

  • پلک زدن
  • شانه بالا انداختن
  • دهن‌کجی
  • تاب دادن گردن
  • گلو صاف کردن
  • عطسه
  • سرفه خشک

دیده می‌شود.

این حرکات سریع هستند و به طور دائم تکرار می‌شوند و هنگامی بیشتر دیده می‌شوند که افراد تحت فشار عصبی قرار بگیرد. ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشند.

علت اصلی تیک در رشد مغزی نهفته است و در افرادی که والدین سختگیری دارند، بیشتر دیده می‌شود. مسخره کردن تیک افراد باعث تشدید این موضوع می شود بنابراین یکی از راهکارهای اساسی این است که محیط خانه برای این افراد باید سرشار از آرامش و شادی باشد و در آن نشانی از سختگیری و گلایه وجود نداشته باشد.

شرایط مدرسه و تحصیلی افراد به خصوص در دوران کودکی نیز مهم است و افراد باید از شرایط مطلوبی برخوردار باشند.

بیشتر تیک‌ها اگر به آنها بی‌اعتنایی شود، کم‌کم از بین می‌رود. شاید یک درصد افراد در سن کم دچار تیک‌هایی باشند که بیشتر از یک سال درمان آن طول بکشد بنابراین با راهکارهای علمی از سوی متخصصان می توان به راحتی تیک عصبی را درمان کرد.



:: برچسب‌ها: علت ایجاد و تشدید تیک عصبی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

عکس/تجمع اعتراضی درمانگران اعتیاد در برابر وزارت بهداشت

روز گذشته حدود یکصد تن از درمانگران اعتیاد در اعتراض به توزیع داروی اکسی‌کدون در داروخانه‌ها و همچنین واگذاری نظارت بر مراکز ترک اعتیاد به بسیج جامعه پزشکی، در برابر وزارت بهداشت تجمع کردند.

به گزارش سلامت نیوز،روز گذشته، پزشکان درمانگر اعتیاد سراسر کشور با در دست داشتن پلاکاردهایی نظیر”نه به توزیع شبه هروئین داروخانه ای”، “وزارت بهداشت هرویین داروخانه ای را آزاد کرد؛ مواظب فرزندان خود باشید”و”واگذاری نظارت بی توجهی به ابلاغیه مقام معظم رهبری است”،به اقدامات وزارت بهداشت اعتراض کردند.

لازم به ذکر است دکتر رسول دیناروند، رییس سازمان غذا و دارو در واکنش به اعتراض هفته گذشته درمانگران اعتیاد در مقابل ساختمان مرکزی ستاد مبارزه با مواد مخدر به توزیع داروی اکسی کدون با بیان اینکه اعتراض درمانگران اعتیاد قابل قبول نیست،گفته بود: «این دارو برای درمان اعتیاد به کار نمی‌رود و در زمره داروهای درمان اعتیاد مانند متادون و غیره نیست.تراژدی متادون به این دلیل اتفاق افتاد که توزیعش در اختیار درمانگران اعتیاد است و در داروخانه توزیع نمی‌شود. بنابراین ما می‌خواهیم این مشکل را حل کنیم.»

این در حالی است که سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر نظری کاملا مخالف با رییس سازمان غذا و دارو دارد.

به اعتقاد دکتر پرویز افشار «دسترسی به داروی “اکسی کدون” با این وسعت از طریق داروخانه‌ها، ‏کشور را با یک سونامی سوء‌ مصرف و اعتیاد به آن روبرو خواهد کرد.مثال روشن مشابه آن مربوط به داروی “ترامادول” ‏می‌باشد که ابتدا با نیت داروی ضد درد در سیستم دارویی کشور وارد شد و علی‌رغم تاکید وزارت بهداشت مبنی بر اینکه ‏این دارو می‌بایست با نسخه پزشک و کنترل شده مصرف شود، تقریبا تمامی داروخانه‌های کشور داروی مزبور را با کمترین ‏کنترل و تقریبا به عنوان داروی غیر نسخه‌ای در اختیار بیماران قرار می‌دادند و در نهایت موجب شد ما با سونامی اعتیاد به ‏ترامادول روبرو شویم.‏توزیع دارو از طریق داروخانه و سوق دادن بیماران به داروخانه ها چرخه ناقص و معیوبی از درمان اعتیاد ‏را به دنبال خواهد داشت که عدم توفیق در درمان، عودهای مکرر، بازار سیاه دارو، نشت دارو به عطاری‌ها بخش کوچکی از ‏عوارض آن خواهد بود.‏»

باید دید با توجه به اختلاف نظر سازمان غذا و دارو و ستاد مبارزه با مواد مخدر بلاخره چه تصمیمی راجع به توزیع داروی اکسی کدون اتخاذ می شود و آیا سونامی اعتیاد در مورد این دارو نیز تکرار خواهد شد. آنچه که مسلم است یک تصمیم اشتباه در این مسیر می تواند تبعات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد.

 

تجمع درمانگران اعتیاد مقابل وزارت بهداشت

تجمع درمانگران اعتیاد مقابل وزارت بهداشت

تجمع درمانگران اعتیاد مقابل وزارت بهداشت

تجمع درمانگران اعتیاد مقابل وزارت بهداشت

تجمع درمانگران اعتیاد مقابل وزارت بهداشت

 

 



:: برچسب‌ها: عکس/تجمع اعتراضی درمانگران اعتیاد در برابر وزارت بهداشت ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

آیا اضطراب جدایی؛ امری طبیعی است؟

در اواخر تابستان به سر میبریم و این روزها با تمام سرعت برای کودکان محصل طی میشود؛ ما در روز اول مهر شاهد کودکانی هستیم که اضطراب جدایی دارند و سر صف و حتی در کلاس ها گریه میکنند و نمیخواهند از مادرشان جدا شوند. اضطراب دایمی یک مرحله طبیعی از تکامل کودکان است و به طور طبیعی همچنان که فرزند شما بزرگ تر می شود، از بین می رود. با این وجود اگر این اضطراب شدت بگیرد یا آنقدر باقی بماند که جلوی رفتن به مدرسه یا سایر فعالیت ها را بگیرد، احتمالا فرزند شما مبتلا به اختلال اضطراب جدایی است.

چه چیز طبیعی است و چه چیز نه؟

در اوایل کودکی، گریه کردن، بدخلقی و چسبیدن به والد واکنش های طبیعی به جدایی هستند. اضطراب جدایی می تواند از اولین سالروز تولد کودک خود را نشان دهد و تکرارشونده باشد یا حتی تا چهار سالگی ادامه پیدا کند، اما شدت و زمان اضطراب جدایی از یک کودک به کودک دیگر بسیار متغیر است. حتی زمانی که کودک تان کمی بزرگتر می شود، کمی نگرانی از ترک کردن مادر و پدر طبیعی است. شما می توانید با صبر و رعایت نظم و نیز با گذاردن حدود مشخص، کم کم اضطراب جدایی فرزندتان را بهبود بخشید.

با این حال برخی از کودکان نوعی از اضطراب جدایی را تجربه می کنند که حتی با بهترین تلاش های والدین برطرف نمی شود. این کودکان ادامه و یا عود اضطراب شدید جدایی را طی سال های تحصیل ابتدایی و یا فراتر از آن تجربه می کنند. در صورتی که اضطراب جدایی آن قدر شدید باشد که در فعالیت های نرمال مثل رفتن به مدرسه یا ارتباط با دوستان اختلال ایجاد کند و ماه ها (به جای روزها) به طول انجامد، این می تواند علامت یک مشکل بزرگ تر به نام اختلال اضطراب جدایی باشد.علل شایع اختلال اضطراب جدایی در کودکان

اختلال اضطراب جدایی به این دلیل پیش می آید که کودک به نحوی احساس عدم امنیت می کند. هر آن چیزی که می تواند به نحوی زندگی فرزند شما را از آرامش و تعادل خارج کند یا از دید او تهدید به حساب آید و یا حتی روال تکراری زندگی او را مختل نماید را پیدا کنید. اگر بتوانید به دقت علت یا علل ریشه ای را مشخص نمایید، شما یک قدم به کمک به کودکتان برای گذر از این مشکل نزدیک تر شده اید.موارد ذیل علل شایع بروز اختلال اضطراب جدایی در کودکان هستند:

تغییر در محیط: در کودکانی که استعداد اختلال اضطراب جدایی دارند این احتمال وجود دارد که تغییرات محیطی مثل یک منزل جدید یا یک مدرسه یا مهدکودک جدید عاملی برای شروع اختلال اضطراب جدایی باشد.استرس: اتفاقات تنش آور از قبیل تغییر محیط تحصیل یا از دست دادن عزیزان و یا حتی از دست دادن حیوان خانگی مورد علاقه کودک می تواند جرقه شروع اختلال اضطراب جدایی باشند.

والدینی که بیش از حد مراقبت می کند: در برخی موارد اختلال اضطراب جدایی می تواند انعکاس اضطراب خود والدین باشد. والد و کودک می توانند اضطراب خود را به یکدیگر منتقل کنند.

ابزار سنجش این اختلال

اضطراب جدایی حدودا 4%- 5% از کودکان را در سنین 7 تا 11 سال در آمریکا گرفتار می کند. در نوجوانان کمتر شایع است به طوری که 1.3% نوجوانان آمریکایی با این بیماری دست به گریبانند. دختران و پسران به یک اندازه گرفتار می شوند.

همانند بالغین، بیماری های روانی در کودکان براساس علائم و نشانه ها تشخیص داده می شوند. در صورتی که علائم مشخص باشند، پزشک با گرفتن شرح حال کامل و انجام معاینات فیزیکی شروع به ارزیابی بیمار می کند.

با وجود آنکه آزمون آزمایشگاهی ای که به طور ویژه بتواند اختلال اضطراب جدایی را تشخص دهد وجود ندارد، پزشک می تواند آزمایش های مختلفی از جمله آزمایش خون را درخواست کند تا بیماری های دیگر و نیز عوارض جانبی مصرف داروها را از لیست عوامل دخیل در نشانه های بیمار خارج کند.

اگر هیچ بیماری جسمی یافت نشود، کودک به روان پزشک یا روان شناس کودکان و نوجوانان ارجاع داده می شود. این افراد به طور تخصصی برای برخورد و درمان بیماری های روحی کودکان و نوجوانان آموزش دیده اند. روان پزشک یا روان شناس از مصاحبه هایی که به طور خاص طراحی شده اند و نیز از ابزار سنجش ویژه برای ارزیابی بیماری روحی کودک استفاده می کنند. پزشک بر مبنای گزارش های کودک و والدین از علائم او به علاوه مشاهدات خود از رفتار و گفتار او طی ملاقات ها به تشخیص می رسد.

لزوم روان درمانی

در موارد متوسط، اختلال اضطراب جدایی نیاز به درمان دارویی ندارد اما در موارد شدیدتر یا زمانی که کودک از رفتن به مدرسه خودداری می کند درمان لازم است. اهداف درمان عبارتند از ایجاد احساس امنیت در کودک و والدین و آموزش کودک و خانواده درباره نیاز طبیعی به جدا شدن از همدیگر در زندگی. گزینه های درمانی شامل موارد زیر هستند:

روان درمانی: روان درمانی (صحبت درمانی) روش اصلی درمان در اختلال اضطراب جدایی است. تمرکز درمان بر کمک به کودک برای تحمل جدایی از والدین بدون احساس تشویش یا اختلال عملکرد است. نوعی روش درمانی به نام درمان شناختی- رفتاری سعی می کند تا تفکر (شناخت) کودک را نوآرایی کند به طوری که رفتار او مناسب تر شود. خانواده درمانی نیز کمک می کند. تا به خانواده در مورد این اختلال آموزش داده شود و به آنها کمک می کند تا بهتر کودک خود را در مواقع اضطراب و نگرانی حمایت کنند.

داروها: در موارد تشدید اختلال اضطراب جدایی می توان از داروهای ضدافسردگی و دیگر داروهای ضداضطراب برای درمان بهره جست.اضطراب جدایی طبیعی یا غیرطبیعی

اختلال اضطراب جدایی یک مرحله طبیعی از تکامل کودک نیست، یک مشکل احساسی جدی است که با ناراحتی شدید کودک هنگامی که از والدین خود دور می شود شناخته می شود.

با این حال چون اضطراب جدایی طبیعی و اختلال اضطراب جدایی علائم مشترک زیادی دارند، ممکن است سخت باشد که تشخیص دهید آیا فرزندتان فقط به زمان و توجه بیشتر نیاز دارد یا مبتلا به یک مشکل جدی است.

بزرگ ترین فرق بین اضطراب جدایی طبیعی با اختلال اضطراب جدایی شدت ترس کودک است و اینکه آیا این ترس، او را از فعالیت های طبیعی خود باز داشته است یا خیر؟ کودکانی که از اختلال اضطراب جدایی رنج می برند می توانند حتی با فکر کردن به جدایی از والدین دچار ناراحتی و اضطراب فزاینده ای شوند و احتمالا برای پرهیز زا بازی با همسالانشان یا رفتن به مدرسه خود را به مریضی بزنند. وقتی علائم به قدر کافی شدید باشد، این اضطراب ها می تواند بر هم افزوده شوند تا به شکل یک اختلال درآیند.نگرانی و ترس

کودکانی که از اختلال اضطراب جدایی رنج می برند همواره در ترس و نگرانی جدایی هستند. بسیاری از این کودکان با یک یا چند مورد از این موارد دست و پنجه نرم می کنند:

ترس از اینکه اتفاق وحشتناکی برای کسی که دوستشان دارند بیافتد: شایع ترین ترسی که کودک مبتلا به اختلال اضطراب جدایی تجربه می کند ترس از یک اتفاق بد در غیاب کودک برای شخصی که کودک به او از لحاظ عاطفی وابسته است می باشد. برای مثال، کودک می تواند به طور مداوم نگران این باشد که والد او بیمار نشود یا تصادف نکند.نگرانی از اینکه یک پیشامد غیرمنتظره باعث جدایی همیشگی او از والد خود شود: کودکانی که از اختلال اضطراب جدایی رنج می برند نگران این هستند که وقتی از والد خود جدا شدند اتفاقی بیافتد که باعث دائمی شدن این جدایی شود.

کابوس های جدایی: کودکانی که از اختلال اضطراب جدایی رنج می برند معمولا کابوس های شبانه متعدد درباره ترس های خود می بینند.

امتناع و بیماری

اختلال اضطراب جدایی می تواند مانع از فعالیت های طبیعی روزانه کودک شود. این کودکان معمولا:

از رفتن به مدرسه امتناع می کنند. کودکی که به اختلال اضطراب جدایی دچار است می تواند ترس بی موردی نسبت به مدرسه رفتن از خود نشان دهد و تقریبا هر کاری می کند تا در خانه بماند. تمایل به رفتن برای خواب ندارند. اختلال اضطراب جدایی می تواند این کودکان را دچار بی خوابی کند که این حالت می تواند بر اثر ترس از تنها ماندن و یا ترس از کابوس های شبانه راجع به جدایی باشد.

از یک بیماری فیزیکی مثل سردرد یا دل درد شکایت می کنند. کودکانی که دچار اختلال اضطراب جدایی هستند در زمان جدایی یا قبل از آن معمولا بیان می کنند که مریض هستند.
به والدین می چسبند. ممکن است کودک مبتلا به اختلال اضطراب جدایی مثل سایه والد خود در خانه دنبال کند و زمانی که بخواهند او را جدا کنند به دست یا پای پدر یا مادر بچسبد.



:: برچسب‌ها: آیا اضطراب جدایی؛ امری طبیعی است ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1395 | نظرات ()